長岡技術科学大学言語・人文 第14巻
1-46
ブラジルポルトガル語における Wh-Movement と Focalization について (Wh-Movement and Focalization in Brazilian Portuguese)
石岡,精三 (長岡技術科学大学語学センター)
47-55
Negotiation of Classroom Teaching Roles Through Teacher Development : How Original Perspectives to Old Problems Help Teachers
COULSON,David (Language Center, Nagaoka University of Technology)
57-74
On the usage of the medial demonstrative 0-series in Colloquial Sinhala
KANO,Mitsuru (Language Center, Nagaoka University of Technology)
75-82
Is There a Role for Engineering Teachers in the Language Classroom?
NAGANO,Robin / KOYAMA,Yukie (Language Center, Nagaoka University of Technology / Language Center, Nagaoka University of Technology)
  83-94 言語間デジタル・ディバイド (Digital Divide among Languages)
三上,喜貴 (長岡技術科学大学経営情報系)
 95-119 専門分野の英語を学ぶ : ティーム・ティーチングの試み (Studying English Through Engineering Topics : A Pilot Team-Teaching Project)
KOYAMA,Yukie / NAGANO,Robin / FLAMAN,William (長岡技術科学大学語学センター / 長岡技術科学大学語学センター / 元長岡技術科学大学語学センター )